نبشی های فولادی که به آن میله های زاویه ای نیز گفته می شود، محصولات فولادی تمام شده ای هستند که از فولاد کربنی نیمه ساخته شده گرم ساخته می شوند. از آنجایی که از نبشی های فولادی عمدتاً برای ایجاد اسکلت ساختاری استفاده می شود، ایده آل ترین ترکیب، فولاد کم آلیاژ است که استحکام بالا و شکل پذیری خوبی دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده‌های مختلف از نبشی های فولادی می‌تواند از پل ها، انبارها، تولید تجهیزات، اسکلت ها، قفسه‌ها باشد.گرچه نبشی به‌عنوان ابتدایی‌ترین نسخه از هر فولاد رول‌فرم‌شده در نظر گرفته می‌شوند، اما مزایای بسیار خوبی دارند، به خصوص در مورد قاب‌بندی، تقویت‌کننده، براکت‌ها و موارد مشابه.

 

پل ها

 

پل های فولادی

 

نبشی ها به ندرت در یک سازه بدون هیچ گونه لایه محافظ یا پوشش اضافه استفاده می شود. به این ترتیب، بیشتر نبشی های که در بازار پیدا می‌کنید یا گالوانیزه یا روکش پودری هستند. گالوانیزه کردن یک لایه مقاوم در برابر خوردگی روی مواد ایجاد می کند، در حالی که پوشش پودری نوعی پوشش سطحی است که از رزین های رسوب شده با اسپری الکترواستاتیک (ESD) ساخته شده است. با این حال، هنگامی که در راه های پل استفاده می شود، تولیدکنندگان باید از دوام بهتر محصول اطمینان حاصل کنند، به همین دلیل است که نبشی در این فرآیند گالوانیزه می شود. از نبشی می توان برای تشکیل هر قسمت از پل استفاده کرد. برای قسمت عرشه، نبشی می تواند تقویت کننده بتن و جابجایی مواد پایین تر برای سازندگان باشد. جدای از این، نبشی را می توان در اجزای پل مانند قوس ها، تیرها، یاتاقان ها یا مسیرهای عابر پیاده نیز یافت. پل ها دارای اجزای فولادی به دلیل استحکام مواد، حتی در شرایط تحمل بار یا شرایط محیطی تاثیرگذار برای چندین سال یا حتی دهه ها دوام می آورند.

 

 

انبارها

 

استفاده از نبشی در انبارخانه

 

همانطور که مشخص شد، نبشی فولادی نوعی محصول ساختاری هست. برای انبارها یا هر نوع ساخت و ساز ساختمان، نبشی فولادی یک انتخاب عالی بوده است. نبشی پایه و اساس یک انبار را تشکیل می دهد یا از طریق یک عرشه فولادی یا تیرک، پشتیبانی سقف را فراهم کنندبرای اسکلت ها، نبشی می‌تواند سقف ها و ستون های عمودی را تشکیل دهد و وزن زیاد را تحمل کند. این محصول برای قفسه های انبارسازی و تحمل وزن انواع کالا بسیار مناسب است.

 

ساخت تجهیزات

 

استفاده از نبشی در تجهیزات صنعتی

 

اکثر تجهیزات الکتریکی یا لوازم خانگی روزمره تا به امروز از یک نوع فولاد ساخته شده اند. برخی از نمونه های این ماشین آلات سنگین عبارتند از لیفتراک، بولدوزر، غلتک جاده یا بیل مکانیکی. لوازم خانگی حتی ممکن است با استفاده از نبشی فولادی ساخته شوند - شکل منحصر به فرد آنها از گوشه های وسایل مانند ماشین لباسشویی، اجاق های صنعتی، اجاق گاز و بسیاری دیگر محافظت می کند. استفاده از نبشی فولادی در ساخت تجهیزات هزینه ها را برای تولید کننده و مصرف کننده به شدت کاهش داده است. برای مثال، تولیدکنندگان به موادی کم‌هزینه و آسان برای تولید متکی هستند. فولاد نیز به راحتی در دسترس است و می توان آن را بدون هیچ گونه آسیبی در خواص شیمیایی و کیفیت فیزیکی آن تغییر کاربری داد.

برای مصرف کنندگان، فولاد هزینه های نگهداری و تعمیر را تا حد زیادی کاهش می دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، فولاد می تواند برای چندین دهه، حتی در زمان ذخیره سازی، دوام بیاورد. مشاغلی که در عملیات خود به تجهیزات سنگین وابسته هستند، حتی اگر از آن آگاه باشند یا نه، از وجود زوایای فولادی بهره مند خواهند شد.

 

قاب بندی (اسکلت)

 

استفاده از نبشی در اسکلت ساختمان

 

نبشی به طورکلی برای اسکلت سازی ساخته شده است. یکی دیگر از کاربردهای رایج زوایای فولادی، قاب بندی برای سازه ها و اجسام مختلف است. در حالی که طراحی اولیه شامل یک مقطع L شکل زاویه دار مساوی (یا غیر مساوی) است که دارای دو پایه متضاد است، می توان آن را برای دستیابی به ظاهر مطلوب ساختمهر زنی یا پانچ کردن فل، به ویژه، می تواند دهانه های متعددی را در یک نبشی فولادی ایجاد کند تا یک جزء قاب از نظر زیبایی شناختی ایجاد کند. سایر طرح‌های سفارشی را نیز می‌توان بر روی قاب ها و قفسه ها برای پشتیبانی از نرده‌ها، استفاده کرد.

 

سخن آخر

نبشی فولادی یا میلگردهای فولادی از پرمصرف ترین مصالح در ساخت و ساز هستند. نبشی یک مقطع با زاویه 90 درجه می باشد که دارای دو بال می باشد و استحکام فوق العادی ای در اسکلت سازه ها دارد. در این مقاله، شما فقط برخی از کاربردهای متعدد نبشی را خواندید. علیرغم طراحی ساده آن، ثابت شده است که قابل استفاده برای صنایع مختلف است.